Огэ по английскому языку год. ОГЭ–2018 по английскому языку. Аудирование. Огэ задания по чтению открытый банк заданий фипи

  • шкалу пересчёта первичного балла за выполнение экзаменационной работы 2020 года в отметку по пятибалльной шкале ;
  • шкалу пересчёта первичного балла за выполнение экзаменационной работы 2019 года в отметку по пятибалльной шкале ;
  • шкалу пересчёта первичного балла за выполнение экзаменационной работы 2018 года в отметку по пятибалльной шкале ;
  • шкалу пересчёта первичного балла за выполнение экзаменационной работы 2017 года в отметку по пятибалльной шкале ;
  • шкалу пересчёта первичного балла за выполнение экзаменационной работы 2016 года в отметку по пятибалльной шкале ;
  • шкалу пересчёта первичного балла за выполнение экзаменационной работы 2015 года в отметку по пятибалльной шкале ;
  • шкалу пересчёта первичного балла за выполнение экзаменационной работы 2014 года в отметку по пятибалльной шкале ;
  • шкалу пересчёта первичного балла за выполнение экзаменационной работы 2013 года в отметку по пятибалльной шкале .

Изменения в демонстрационных вариантах ОГЭ по английскому языку

В демонстрационном варианте ОГЭ 2015 года по английскому языку изменилась структура варианта:

    Нумерация заданий стала сквозной по всему варианту без буквенных обозначений А, В, С.

    Изменена форма записи ответа в заданиях с выбором ответа: ответ нужно записывать цифрой с номером правильного ответа (а не обводить кружком).

В демонстрационном варианте ОГЭ 2016 года по английскому языку по сравнению с демонстрационным вариантом 2015 года в письменной части изменений не было, устная часть была приведена в соответствие с проведением устной части ЕГЭ по английскому языку в 11 классе.

В демонстрационных вариантах ОГЭ 2017 - 2019 годов по английскому языку по сравнению с демонстрационным вариантом 2016 года изменений не было.

В демонстрационный вариант ОГЭ 2020 года по английскому языку по сравнению с демонстрационным вариантом 2019 года были внесены следующие изменения:

  • В разделе 2 («Задания по чтению» ):

      было изменено задание 9 : участникам ОГЭ необходимо определить, в каком из шести письменных текстов содержится ответ на предложенный вопрос (в задании есть один лишний вопрос). за выполнение задания – 6 баллов ;

      уменьшен объём текста для чтения к заданиям на определение соответствия утверждений прочитанному тексту;

      уменьшено до 7 количество заданий на определение соответствия утверждений прочитанному тексту (соответствует / не соответствует / в тексте не сказано). Максимальное количество баллов за выполнение заданий 10–16 – 7 баллов .

  • В разделе 5 («Задания по говорению» ):

      в задании 3 (создание связного монологического высказывания) добавлен один аспект . В связи с этим соответствующие изменения были внесены в критерии оценивания задания (в критерий «Решение коммуникативной задачи»). Максимальное количество баллов за выполнение задания 3 не изменилось.

Лучший банк заданий ОГЭ

Подготовка к экзамену - это один из самых важных моментов в жизни любого выпускника. Ведь правильно выполненное экзаменационное задание - это начало вашей новой жизни и возможность поступить в то учебное заведение, о котором вы мечтали. Для того чтобы облегчить жизнь выпускникам, и был создан банк заданий ОГЭ, в котором вы сможете найти ответ на любой вопрос по всем предметам.

Портал «Банк ГИА» - ваш помощник в подготовке к экзамену
На нашем портале вы сможете найти ответы на вопросы и решения задач по разнообразным предметам. Все задания ОГЭ собраны на нашем сайте. Выбирайте интересующий вас предмет и получайте готовые ответы и решения. Перечень предметов, задания по которым есть у нас: физика; математика; биология; русский язык; химия; география; история; английский язык; обществознание; информатика. Удобный и доступный банк заданий фипи ОГЭ на нашем портале - это прекрасный способ облегчить себе жизнь перед экзаменами. С нами ваш экзамен пройдёт легко и без проблем. Изучив материалы на нашем портале, вы получите экзаменационное задание во всеоружии и с лёгкостью решите его. Наш банк ОГЭ даёт готовые ответы на все задачи ОГЭ, а вам остаётся только прочитать их.

Самый полный открытый банк заданий ОГЭ
Наш портал - это не просто кладезь знаний по всем предметам, но и удобная навигация, с помощью которой вы легко и быстро найдёте нужный вам вопрос. Введя в поле поиска номер задания, вы тут же получите результат. Все предметы делятся на подразделы. Так, выбрав, например, раздел «Физика», вы сможете не терять времени и перейти к нужному вам подразделу. У каждого предмета их несколько: если это физика, то вы можете сразу перейти к механическим явлениям, тепловым явлениям, электромагнитным явлениям или квантовым явлениям. Наш банк ОГЭ ответы даёт полные и правильные. Все решения проходят тщательную проверку, поэтому вы можете не сомневаться в том, что получите стопроцентно верную информацию. Информационный образовательный портал «Банк ОГЭ» поможет вам пройти и решить все комплексы заданий стандартизированной формы.

bankoge.com

ОГЭ 2018. Английский язык. 10 типовых экзаменационных вариантов. Трубанева

Отправить

Класснуть

Запинить

Аннотация

Выполнение заданий типовых экзаменационных вариантов предоставляет обучающимся возможность самостоятельно подготовиться к государственной итоговой аттестации в 9 классе в форме ОГЭ, а также объективно оценить уровень своей подготовки к экзамену. Учителя могут использовать типовые экзаменационные варианты для организации контроля результатов освоения школьниками образовательных программ основного общего образования и интенсивной подготовки обучающихся к ОГЭ.

Пример из учебника

Данное пособие предназначено для подготовки обучающихся 9-х классов к государственной итоговой аттестации по английскому языку в формате ОГЭ.
Содержание представленных в пособии вариантов (работ) полностью соответствует требованиям Спецификации контрольных измерительных материалов и Кодификатора элементов содержания и требований к уровню подготовки обучающихся для проведения основного государственного экзамена по английскому языку в 2018 году.

В пособии дано 10 вариантов типовых экзаменационных работ. Письменная часть экзаменационной работы рассчитана на 120 минут и содержит 33 задания по аудированию, чтению, грамматике и лексике, письменной речи. Устная часть экзаменационной работы состоит из 3 заданий по говорению. На подготовку и выполнение заданий устной части отводится 15 минут. Представленные в пособии 10 вариантов (работ) равноценны по трудности и одинаковы по структуре.

Введение 3
ПИСЬМЕННАЯ ЧАСТЬ
Инструкция по выполнению работы 6
Карта индивидуальных достижений обучающегося 7
Вариант 1 8
Вариант 2 16
Вариант 3 24
Вариант 4 32
Вариант 5 40
Вариант 6 48
Вариант 7 56
Вариант 8 64

Вариант 9 72
Вариант 10 80
УСТНАЯ ЧАСТЬ
Инструкция по выполнению работы 88
Вариант 1 89
Вариант 2 90
Вариант 3 91
Вариант 4 92
Вариант 5 93
Вариант 6 94
Вариант 7 95
Вариант 8 96
Вариант 9 97
Вариант 10 98
Тексты для аудирования 99
Тексты для аудирования к заданию 2 устной части 139
Ответы и критерии оценивания 144
Критерии оценивания выполнения задания 33 148
Критерии оценивания выполнения заданий устной части (1-3) 150

znayka.pro

ОГЭ Задания по чтению Открытый банк заданий ФИПИ

Готовимся к ОГЭ вместе!

Открытый банк заданий ФИПИ
Раздел 2 Задания по чтению
Формат задания

Задание 9 – тест на установление соответствий между заголовками и текстом

Максимальный балл – 7 баллов

Задания 10 – 17 – тест на установление соответствия приведенных утверждений прочитанному тексту (True / False / Not stated )

Максимальный балл – 8 баллов

Максимальный балл за правильное выполнение всех заданий Раздела 2 (Чтение) – 15 баллов

Задание 9

Прочитайте тексты и установите соответствие между текстами и их заголовками: к каждому тексту, обозначенному буквами А–G, подберите соответствующий заголовок, обозначенный цифрами. Используйте каждую цифру только один раз . В задании есть один лишний заголовок.

  1. The birthplace of the city
  2. Multifunctional construction
  3. The first traffic jams
  4. A perfect location
  5. Safety gates
  6. Defeating pollution
  7. Navigation season
  8. The royal birds

A. Almost 2,000 years ago, the army of Ancient Rome landed on the coast of Britain and headed north. Soon they came to a wide, deep river. The army could neither walk across it nor find an alternative route. The only solution was building a bridge. The Romans found a place where the river was relatively narrow and built a bridge. Then they founded a settlement, which they called Londinium. Today it is known as London.

B. The Romans soon discovered that Londinium was an ideal site for a port. Their bridge prevented large ships from going up the river, so all trading ships had to stop and unload at Londinium . It made Londinium an important trading centre and stimulated the growth and development of the city.

C. The first London bridge over the Thames was built of wood – and then rebuilt time and time again. Later, a stone bridge was constructed. By the 1350s there were nearly 200 houses and shops on top of the bridge, and the road across it was very narrow. It was very difficult for carriages, horses and people to move across the bridge . They often couldn’t pass one another and had to spend hours on the bridge.

D. When the Thames flooded, it covered London with water. After a bad flood in 1953, people began to look for a way to control the river. In 1982 the Thames Barrier was opened. When its gates are raised, they form a steel wall more than half a kilometre long across the Thames. It prevents flood water from reaching London. More than 90 times, the Thames Barrier has saved the capital from flooding.

E. Nowadays, Tower Bridge is one of the most famous bridges in the world. The walkway between the two bridge towers provides a perfect sightseeing platform to enjoy a magnificent view over London. Inside the towers there is an exhibition, which tells the history of the bridge via photos, films, and other media. Tower Bridge also performs its original function of providing a road across the River Thames.

F. In Britain, swans have privileged status. Since the 1100s, all unmarked swans on any public lakes or rivers in the country have belonged to the Crown. The swans on the River Thames are called Mute Swans . They have a bright orange beak with a black spot on the top. Every July, a special ceremony called “Swan Upping” takes place on the Thames at Windsor. All the swans are caught and their markings are checked and recorded.

G. Nowadays, the River Thames is the cleanest river in the world that flows through a big city. This is a great achievement because only fifty years ago the river was so dirty and poisoned that it was declared biologically dead. Special plants to clean the water were built in the 1950s. Soon, special laws were issued to stop factories letting their dirty water go into the river. Strict government measures have saved the river.

Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами.

Задания 10 – 17

10 17 (1 True) , какие не соответствуют (2 False) (3 Not stated)

Sports in Great Britain

It is interesting how many of today’s sports games originated in Britain – football, rugby, tennis, boxing, rowing and horse racing among them. Of course, horse racing was popular with the Greeks and Arabs long before the British began to put them into practice; and people had been playing football in one form or another for thousands of years all over the world . But it was the British who created special rules for these sports and sports games.

Football is a good example. In the Middle Ages people in Europe, Japan and Asia all played some forms of the game. A sort of football was also very popular in England, especially as a contest between villages. But at that time there were very few rules. When the students of English schools started to play football, rules then became necessary. They were changed several times and by the middle of the 19 th century football had become very much the game that we know and like today. By the way, the first serious football rules were written at Cambridge University .

A similar story can be told about some other sports. Why did this happen in Britain before other countries? There are some possible explanations: after the Norman invasion of 1066, Britain was quite a peaceful country. As a result people had time to develop sports. Later, after Britain’s industrial revolution, English factories were based on highly organized work and strict time keeping. The same discipline was applied to sport. So uniforms, referees and punishments were introduced to football and other games. British authorities thought that team games were good training for future military and industrial careers.

Every country has its own list of favourite sports. What is the British list? There are lots of games apart from football. Schoolgirls, for example, play a game which seems a lot like basketball. It is called netball. Netball is different from basketball in many details: for example, the ball is lighter, the court is bigger and netball has seven players in each team (not five). There is something very strange about netball – it is never played by boys. There is no biological reason for this, it is simply a tradition. It is popular throughout the English-speaking world, and the Australians and New Zealanders usually win the competitions.

But the most famous and popular British sport is cricket. Cricket is an important part of English summer life. You can watch it all day on TV or even listen to it on the radio. News programmes keep you up-to-date with the score . Men, when they meet, always exchange a few words about the state of the game.

One of cricket’s distinguishing features is that the games are very long . In an ordinary game at a boys’ school it takes up to a whole afternoon. But the big international games are up to five days long .

10. Football was the most popular game in the Ancient World .

Ответ:

11. The rules for modern football were created in Great Britan.

1) True 2) False 3) Not stated

Ответ:

12. All the students had to play football and other team games at British schools.

1) True 2) False 3) Not stated

Ответ:

13. Basketball and netball are the same game under different names.

1) True 2) False 3) Not stated

Ответ:

14. Netball was invented in a British boarding school for girls.

1) True 2) False 3) Not stated

Ответ:

15. Teams from Great Britain always win the international netball competitions.

1) True 2) False 3) Not stated

Ответ:

16. The British mass media pay lots of attention to cricket.

1) True2) False 3) Not stated

Ответ:

17. According to the rules, a game of cricket lasts no longer than an hour and a half.

1) True 2) False 3) Not stated

Ответ:

По окончании выполнения заданий 9–17 не забудьте перенести свои ответы в БЛАНК ОТВЕТОВ № 1! Запишите ответ справа от номера соответствующего задания, начиная с первой клеточки. При переносе ответа в задании 9 цифры записываются без пробелов, запятых и других дополнительных символов . Каждую цифру пишите в отдельной клеточке в соответствии с приведёнными в бланке образцами.

Выполнив предварительно задания по чтению самостоятельно, проверьте себя по ключам.

Ответы к Заданию 9: 1435286

Ответы к Заданиям 10 – 17

Good luck in your exam!

smashtrash.ru

ОГЭ Английский язык. Грамматика | Флапгород | Отзыв

Фипи английский огэ. Грамматика решение

До ОГЭ по английскому языку остается все меньше и меньше времени. Я уже поселилась на сайте Фипи и сама постоянно прорешиваю варианты из Открытого Банка заданий Фипи.

Сегодня я хочу поговорить о разделе грамматика в ОГЭ.

В это разделе 2 задания, на выполнение которых дается 30 минут.

9 заданий на грамматику . Первое, что нам надо сделать при выполнении этого задания — определить часть речи .

Существительное — просто ставим во множественное число. Помним про исключения. А также про слова, которые заканчиваются на согласную + у и f, fe.

Прилагательное — только степень сравнения.

Числительное — делаем порядковые и помним про то, как будет первый, второй и третий.

Местоимение — тут нужно сделать табличку и повторить притяжательные, объектные, возвратные и абсолютно-притяжательные. А главное вспомнить чем они отличаются.

Глагол — самая трудная часть.

Сначала смотрим кто совершает действие. Чаще всего в заданиях есть не живой (редко живой) объект над котор ым совершают действие . Например, торт был украшен… торт же не сам себя украшает. Когда действие над объектом — это страдательный залог (be + 3 форма глагола ). В 9 классе страдательный залог только в Симпле, поэтому меняем форму глагола be.

I wi sh — в 9 классе после этой конструкции только Простое прошедшее время (2 форма глагола, если утвердительное)

Конструкция с If

If настоящее простое, will первая форма глагола

if прошедшее простое, would первая форма глагола

А дальше идут уже времена. Их или знаешь или нет, но все равно есть небольшие советы. Помните про согласование времен, если у вас в предложение ДО и После слова прошедшее время, значит и нужное слово скорее всего будет в одном и прошедших времен. Если у вас предложение в кавычках, то наоборот не смотрим,что было до этого.

Самый лучший вариант это побольше решать заданий именно с сайта Фипи и искать кто проверит. Многие ответы есть на сайте решу Огэ. Тут я в комментариях порешаю некоторые варианты, решения которых я не нашла в интернете и там как раз разберу ход решения.

Про задания по лексике будет отдельный пост.

xn--80avnr.xn--p1ai

Демонстрационные варианты ОГЭ по английскому языку (9 класс)

На официальном сайте Федерального института педагогических измерений (ФИПИ) опубликованы демонстрационные варианты ОГЭ по английскому языку (9 класс) за 2009 — 2018 годы.

В соответствии с этими демонстрационными вариантами экзамен в новой форме (ОГЭ) состоит из 2-х частей: письменной и устной. Письменная часть содержит 4 раздела: «аудирование», «чтение», «грамматика и лексика», «письмо». Устная часть состоит из трех заданий: чтение вслух небольшого рассказа, монологическое высказывание по заданной теме и диалог-расспрос. К первым трем разделам письменной части демонстрационных вариантов по английскому языку даны ответы, к остальным разделам указаны критерии оценивания.

В демострационном варианте ОГЭ 2018 года по английскому языку по сравнению с демонстрационным вариантом 2017 года изменений нет.

Демонстрационные варианты ОГЭ по английскому языку

Отметим, что демонстрационные варианты ОГЭ по английскому языку представлены в формате pdf, и для их просмотра необходимо, чтобы на Вашем компьютере был установлен, например, свободно распространяемый программный пакет Adobe Reader.

Шкала пересчёта первичного балла за выполнение экзаменационной работы
в отметку по пятибалльной шкале

Изменения в демонстрационных вариантах по английскому языку

В демострационном варианте ОГЭ 2015 года по английскому языку изменилась структура варианта:

    Нумерация заданий стала сквозной по всему варианту без буквенных обозначений А, В, С.

    Изменена форма записи ответа в заданиях с выбором ответа: ответ нужно записывать цифрой с номером правильного ответа (а не обводить кружком).

В демострационном варианте ОГЭ 2016 года по английскому языку по сравнению с демонстрационным вариантом 2015 года в письменной части изменений не было, устная часть была приведена в соответствие с проведением устной части ЕГЭ по английскому языку в 11 классе.

В демострационных вариантах ОГЭ 2017 — 2018 годов по английскому языку по сравнению с демонстрационным вариантом 2016 года изменений не было.

Для школьников 8 и 9 классов, желающих хорошо подготовиться и сдать ОГЭ по математике или русскому языку на высокий балл, учебный центр «Резольвента» проводит

У нас также для школьников организованы

МОСКВА, СВАО, Учебный центр «РЕЗОЛЬВЕНТА»

www.resolventa.ru

Демоверсия ОГЭ-2019 по английскому языку: демонстрационный вариант для 9 класса

Скачать демоверсию ОГЭ 2019 года вместе с кодификатором и спецификацией по ссылке ниже:

Английский язык (архив 2,9 Мб)

Что нового?

Изменения структуры и содержания КИМ отсутствуют. Однако в 2019 году внесены уточнения в критерии оценивания выполнения задания 33 «Личное письмо».

Источник: сайт ФИПИ

Следите за информацией о наших вебинарах и трансляциях на YouTube-канале, совсем скоро мы будем обсуждать подготовку к ОГЭ по английскому языку.

ОГЭ-2019. Английский язык (60х84/8) 30 тренировочных экзаменационных вариантов для подготовки к ОГЭ

Учебное пособие предназначено для подготовки выпускников 9 классов образовательных организаций к основному государственному экзамену по английскому языку. Оно содержит 30 тренировочных вариантов экзаменационных работ и один контрольный вариант, составленных в полном соответствии с требованиями ОГЭ. Каждый вариант включает задания разных типов и уровней сложности по всем разделам курса английского языка, что позволяет в кратчайшие сроки овладеть необходимыми для успешной сдачи экзамена умениями и навыками. В конце книги даны тексты для аудирования, тексты к устной части экзамена и ответы на все практические задания, а также критерии оценивания выполнения заданий по письму и устной части.

Купить

Раздел 2 (Чтение ОГЭ 2018)

Раздел 2 (задания по чтению) содержит 9 заданий на понимание прочитанных текстов. Рекомендуемое время на выполнение заданий раздела – 30 минут.

Методическая подсказка
  • Прочитайте заголовки, переведите их, попытайтесь найти, что их объединяет (тема, проблема, ситуация, ключевое слово и т.д.) и чем они отличаются друг от друга (разные аспекты темы, проблемой, отношением к проблеме и т.д.).
  • Выделить ключевые слова в процессе ознакомления с заголовками.
  • Попытаться предугадать о чем пойдет речь в тексте, его основное содержание, подобрать слова/словосочетания, которые необходимы для раскрытия данной тем.
  • Внимательно прочитать каждый из предложенных текстов, не обращая внимания на незнакомые слова и выражения, т.е. не углубляясь в детальное понимание.
  • Попытаться сформулировать основную идею текста самостоятельно, затем выбрать наиболее близкий по содержанию из предложенных вариантов ответ и отметить его. Если сразу сложно определить какой заголовок подходит тексту, можно пропустить этот момент и прочитать следующий отрывок, затем вернуться к тому месту.
  • Проверьте, обоснован ли выбор того или иного соответствия, правильно ли установлены другие соответствия.
  • Удостоверьтесь, правильно ли выбран лишний заголовок.
  • Если текст кажется непонятным, отложите его. Подберите заголовки к другим текстам и действуйте методом исключения, имея 2 текста шанс даже угадать правильный ответ значительно выше.
  • Убедитесь, что не использовали одну и ту же букву дважды.
  • Запишите окончательный вариант ответа в таблицу после задания.
  • При прочтении текста определите для себя основную идею, отделяйте главное от второстепенного, игнорируйте лишнюю информацию и незнакомые слова, не мешающие пониманию основного содержания.

Задание 9

Прочитайте тексты и установите соответствие между текстами и их заголовками: к каждому тексту, обозначенному буквами А–G, подберите соответствующий заголовок, обозначенный цифрами 1–8. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

  1. A huge diamond of water
  2. A famous Russian toy
  3. Named after a famous scientist
  4. Getting higher than the sky
  5. The fresh air producer
  6. Famous for its size
  7. A great source of knowledge
  8. Spoken all over the world

A. Russia, also officially known as the Russian Federation, is the largest country in the world . Its territory is 17,075,400 square kilometers . According to scientists, the country’s territory would almost cover the surface of the planet Pluto . It is the only country which is washed by 3 oceans and 12 seas. Russia is considered to be a European country, but two-thirds of the country are in Asia. However, most of the population lives in the European part of Russia.

Выделяем ключевые слова в тексте, определяем основную идею, находим соответствующий заголовок. Основная идея текста в том, чтобы показать на сколько велика Россия. Информация о размере страны встречается в цифрах и подчеркивается сравнением с поверхностью планеты Плутон. Отбросив второстепенную информацию, выбираем правильный ответ.

(Правильный ответ А-6 – Famous for its size )

B. Siberian Lake Baikal is the largest pool of fresh water on the planet . All the 12 major rivers of the world (the Volga, the Don, the Yenisei, the Ob, the Ganges, the Amazon, etc.) would need to flow almost a year to fill a pool equal to the volume of Lake Baikal . Another impressive fact is that even if all the rest of the planet’s fresh water supply were to disappear, there would be enough fresh water left in Lake Baikal to supply the people of the earth for up to 50 years.

Выделяем ключевые слова в тексте, определяем основную идею, находим соответствующий заголовок. Основная идея текста в том, что озеро Байкал является самым большим водоемом питьевой воды в мире. Что показано в сравнении озера Байкал с 12 главными реками в мире.

(Правильный ответ В -1 A huge diamond of water )

С. Russia is the country with the largest forest reserves in the world. 45% of its territory is covered in green forests . The forests are located in the European north of the country, in Siberia and in the Far East. Forests play an important role in the life and welfare of people. Russian forests are the biggest ‘lungs’ of the Earth . They produce oxygen and clean the atmosphere of carbon dioxide and other pollutants.

Выделяем ключевые слова в тексте, определяем основную идею, находим соответствующий заголовок. Основная идея текста в том, что на территории России находится самое большое количество леса (45% of its territory is covered in green forests). В тексте встречается сравнение со словом легкие (‘lungs’), что является синонимичным со словом ‘air producer’. (Правильный ответ С -5 The fresh air producer )

D. There are more than five thousand languages in the world. Russian is one of the five major world languages. 280 million people around the world speak Russian and it is one of the most widely spoken native languages in Europe. The United Nations uses Russian as one of the official languages of the organization. It is also used in international commerce, politics, academic and cultural life.

Выделяем ключевые слова в тексте, определяем основную идею, находим соответствующий заголовок. Основная идея текста в том, что русский язык является одним из самых популярных языков в мире, о чем свидетельствует информация в тексе (Russian is one of the five major world languages.). На русском языке говорят 280 миллионов людей во всем мире (280 million people around the world speak Russian), что полностью соответствует заголовку под номером 8). Ответ очевиден.

(Правильный ответ D-8 Spoken all over the world )

E. For its collection of books, the Russian State Library is considered to be the biggest in Europe and one of the largest in the world . The Russian State Library was founded in 1862, in Moscow. The library has over 275 km of shelves with more than 43 million items , including books, journals and magazines, art publications, music scores and sound records, maps and other things. There are items in 247 languages of the world .

Выделяем ключевые слова в тексте, определяем основную идею, находим соответствующий заголовок. Не забываем, что у нас уже вычеркнуто 4 ответа! Весь абзац содержит точные данные о том, насколько велика Российская Государственная Библиотека. Об этом свидетельствуют числовые сведения (275 km of shelves, 43 million items, 247 languages of the world). (Правильный ответ E-7 A great source of knowledge)

F. Russia is known all over the world for its space programmes. In 1957 the Soviet Union launched Sputnik 1, the first artificial satellite in the world. Four years later, in 1961, human space flight was accomplished . Soviet cosmonaut Yuri Gagarin was the first man to journey into space. He orbited the Earth and landed the same day. There are other impressive space achievements of the country like the first long space flight , the first woman cosmonaut in space, and the first spacewalk.

Выделяем ключевые слова в тексте, определяем основную идею, находим соответствующий заголовок. Основная идея текста в достижениях России, связанных с космосом, что явно имеет связь с заголовком.

(Правильный ответ F-4 Getting higher than the sky)

G. One of the most popular souvenirs tourists buy in Russia is the Matryoshka . It is a doll made of wood and painted with colourful ornaments. Although the Matryoshka is called a doll, it is actually a set of dolls of different sizes placed inside one another. A traditional Russian Matryoshka has big black eyes, red healthy cheeks and a friendly smile. She wears a national Russian costume, and often has some flowers or a basket of fruit in her hands.

Выполняем задание. Читаем текст и определяем основную мысль. Из первого предложения мы получаем информацию, полностью соответствующую заголовку про известную русскую игрушку.

(Правильный ответ G-2 A famous Russian toy )

Задания 10–17

Прочитайте текст. Определите, какие из приведённых утверждений 10–17 соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated). В поле ответа запишите одну цифру, которая соответствует номеру правильного ответа.

Внимательно, не торопясь прочитайте весь текст, поймите его основное содержание. Если какие-то отдельные слова непонятны, постарайтесь догадаться об их значении исходя из контекста.

Прочитайте последовательно каждый вопрос (Помните, что вопросы, как правило, задаются в том порядке, в котором развивается сюжет текста) и проработайте с ними в следующем порядке:

  • определите суть вопроса, т.е. что должно быть ответом: слово, словосочетание, предложение, абзац и или весь текст;
  • постарайтесь не заглядывать в варианты ответов и самостоятельно ответить на вопрос.

Найдите место (абзац) в тексте, к которому относится вопрос, перечитайте его и найдите подтверждение своему варианту. Поймите, чем предлагаемые варианты ответов отличаются друг от друга.

Если сделать выбор сразу не получается, отбросьте очевидно неверные варианты и определите наиболее вероятный ответ, методом исключения.

Убедитесь, что остальные варианты не подходят.

Вам необходимо:

Полное понимание текста, отделять главное от второстепенного, умение аргументированно отвечать на вопросы и/или логически приходить к правильному ответу.

Как записать ответ: по одной цифре в каждом пункте бланка. За каждый правильно выбранный ответ дается 1 балл; максимально - 8 баллов.

Задание 10

The Australian Tourism Office employs a new caretaker twice a year.

1) True 2) False 3) Not stated

Информация, написанная в предложении, не упоминается в тексте. Правильный ответ – 2 (Not stated).

Задание 11

There was no Internet on the islands of the Great Barrier Reef.

1) True 2) False 3) Not stated

В третьем абзаце данного текста в четвертом предложении дается информация «his responsibility includes writing a weekly Internet blog», из которой мы понимаем, что обязанностью кандидата на место будет являться еженедельное ведение интернет блога. Это предложение является опровержением информации (на островах нет интернета), данной в задании. Правильный ответ – 2 (False).

Задание 12

People from different countries applied for the job.

1) True 2) False 3) Not stated

Данное утверждение является верным, подтверждением этому является второе предложение пятого абзаца (And told, 34,000 people of all different nationalities applied.) В этом предложении говорится, что 34000 человек различных национальностей подали заявку на вакансию. Это является абсолютным соответствием с предложением в задании. Правильный ответ – 1 (True).

Задание 13

Ben Southall was a good swimmer.

1) True 2) False 3) Not stated

В данном задании есть несколько ключей в тексте. Во-первых, одним из критериев приема на эту работу было умение плавать (The job description also requires…swim…). Во-вторых, в пятом абзаце в прямой речи Бена мы понимаем, что он как рыба в воде (Every time I dived or went underwater, I forgot about all the troubles above water and concentrated on lining in the moment.) Правильный ответ – 1 (True).

Задание 14

While working as a caretaker Ben Southall had lots of free time.

1) True 2) False 3) Not stated

В шестом абзаце второе предложение говорит нам о работе Бена кардинально противоположное (It was very busy, busier than most people imagined…busier than Ben himself had imagined). Правильный ответ – 2 (False).

Задание 15

To do his job Ben Southall had to communicate with journalists.

1) True 2) False 3) Not stated

В описании обязанностей Бена (шестой абзац) мы видим предложение, подтверждающее факт общения с журналистами (…Ben had lots of meetings, pressconferences and interviews.) Правильный ответ – 1 (True).

Задание 16

Ben Southhallwas taken to hospital after a shark attack.

1) True 2) False 3) Not stated

В этом задании главное – заметить, что его укусила не акула, а медуза (…the most dangerous thing was a small jellyfish about the size of a little finger. It’s considered to be extremely poisonous and Ben was stung by it.) Правильный ответ – 2 (False).

Задание 17

Ben Southall is going to make a film about his work on the islands.

1) True 2) False 3) Not stated

Информация, написанная в задании, не упоминается в тексте. Правильный ответ – 3 (Not stated).

rosuchebnik.ru

Демоверсия-2017 по английскому языку (ОГЭ)

Документы, определяющие содержание контрольных измерительных материалов основного государственного экзамена:
кодификаторы элементов содержания и требований к уровню подготовки обучающихся, освоивших основные общеобразовательные программы основного общего образования;
спецификации контрольных измерительных материалов для проведения основного государственного экзамена по общеобразовательным предметам обучающихся, освоивших основные общеобразовательные программы основного общего образования;
демонстрационные варианты контрольных измерительных материалов для проведения основного государственного экзамена по общеобразовательным предметам обучающихся, освоивших основные общеобразовательные программы основного общего образования.

Изменения в КИМАХ 2017:

Изменений нет

ФИПИ Открытый банк заданий ОГЭ

Английский язык

Открытый банк заданий (все предметы)

Демонстрационный вариант контрольных измерительных материалов

для проведения в 2017 году основного государственного экзамена

по АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ

Скачать

Говорение

Task 1. You are going to read the text aloud . You have 1.5 minutes to read the text silently, and then be ready to read it aloud. Remember that you will not have more than 2 minutes for reading aloud.

The ninth planet of the solar system was discovered not long ago. It happened in 1930. Scientists had been hunting for the planet for a long time. They had calculated its probable position but there was no proof that the planet really existed. It was too far away for the telescopes of that time to find it. It’s worth mentioning that the first photos of the planet were taken by a very young researcher. He was only twenty-four and had no formal education in astronomy. However he was deeply involved in the search for the ninth planet. The planet at the edge of the solar system was called Pluto, after the Roman god. The name for the planet was suggested by an 11-year-old British girl.

Task 2. You are going to take part in a telephone survey. You have to answer six questions. Give full answers to the questions.

Remember that you have 40 seconds to answer each question.

Task 3. You are going to give a talk about photography. You will have to start in 1.5 minutes and speak for not more than 2 minutes.

Remember to say:

  • why people like taking pictures
  • why taking photos is more popular today than it was in the past
  • what the best photo you have ever taken is

You have to talk continuously.

Аудирование

1)
2)
3)

The language Cathy has NEVER learnt is

1)
2)
3)

Allan’s favourite film genre is

1)
2)
3)

This Saturday Cathy is going to

1)
2)
3)
1.

The speaker talks about his/her favourite pastime.

2.

The speaker explains why the place of his/her birth is a remarkable place.

3.

The speaker describes his/her recent trip abroad.

4.

The speaker asks for advice about the time to travel.

5.

The speaker advises against visiting a place.

6.

The speaker recommends some places worth visiting.

1.

Economy and industries

2.

Food and drinks

3.

Main cities

4.

Leisure time

5.

Population

6.

Pages of history

A.

Australia once had close ties with Great Britain. Until fifty years ago, almost all Australians were of British or Irish origin. But after World War II more than two million people arrived from Europe. New Australians, as they were known, were from Greece, Germany and Italy. Mass migration has changed Australia into a multicultural society. Today, people of Anglo-Irish origin are a minority. Many recent immigrants are from South East Asia, the Philippines and China .

B.

Australia’s prosperity has been founded on its natural resources. It produces almost every mineral from gold to uranium. Traditionally, Australia was a farming country and its wealth was founded on wool, cattle and wheat. It is still a major exporter of food, making it the breadbasket of Asia. Agriculture and mining, however, employ comparatively few people. Tourism is now Australia’s largest industry, employing 6% of the population. More than three million visitors come to the country each year.

C.

In spite of the importance of the bush to Australian folklore, 90% of Australians live in cities. Almost everyone lives within a few kilometres of the sea and of the ocean. The beaches are used in same way as parks: families have picnics, people of all ages jog, play volleyball, swim or just walk. There is great interest in water sports like water skiing, surfing, swimming and sailing. Every city has tennis courts, allowing half a million people play competitively.

D.

The Dutch were the first Europeans to see Australia, in the early seventeenth century, but they found no opportunities to settle or trade. English explorer James Cook landed near Sydney 160 years later and claimed it for Britain. But still no one could think what to do with it. The American Revolution provided a solution. America had been used Australia as a dumping ground for criminals, mostly the unfortunate poor from cities created during the industrial revolution.

E.

Australians used to live on a diet of lamb and potatoes. But with such a variety of climates and with so many ethic groups, the Australian diet has changed dramatically. Cities like Melbourne and Sydney are proud of their huge range of ethnic restaurants and multicultural cuisine, ranging from Italian to Tibetan. The barbecue is a national institution. It is an informal event for people and there is nothing more refreshing than a swim before eating fruit, fresh salads, and steaks.

Прочитайте текст. Определите, какие из приведённых утверждений 10–17 соответствуют содержанию текста (1 – True) , какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated) . В поле ответа запишите одну цифру, которая соответствует номеру правильного ответа.

Christmas Tree Memories

My name is Ted. I grew up in the 50s, but my childhood memories are still alive. The most pleasant of them is the family Christmas tree. Besides my mum and dad, there were five children in the family. We all took part in decorating the Christmas tree, one way or another. It was a special time for me as dad took us for a trip to the winter forest.

The experience was special as only boys were allowed to go to the countryside to pick out the tree. At the age of five I felt proud to be in a man’s adventure. I remember walking through the forest with dad looking for the perfect, large tree. We had a tall ceiling in the living room, so a small tree did not look right there.

At the age of five, even a small tree seemed great to me. To measure a tree I raised my hands above my head and looked up. If I could reach the top of the tree I thought it was big enough. Dad, however, always chose the perfect tree very carefully.

Once he had made his choice, he took out an axe to cut down the tree. I wanted to help my dad and brothers, but they always told me to stand back. When the cutting began, I tried to hold the tree up. I was afraid the tree would fall on them and I felt strong enough to hold it.

After the tree was down we took it to the car and went back home. I don’t remember how we got that large tree through the door, but it was always right. Then dad got the tree to stand up and we could start the decorating. The tree, the boxes with decorations and a tall ladder took up the whole room.

All the family took part as mum gave everyone a task. I had to pass the decorations. What I liked best about the Christmas tree were the lights. When everybody else had left I stayed in the room and watched the lights travelling up and down the Christmas tree.

Dad had one more special job that day. Mum took her favourite ornament, a lighted angel, which she had got as a present from her family. Dad climbed up the ladder and fixed the angel at the top of the Christmas tree. When I looked at the angel, I thought Santa was close to my house.

Everyone, and the decorated shining tree, was ready to celebrate Christmas. It was so big that it nearly touched the ceiling. I felt I was a small part of a big adventure. The last few years we lived in that house the trips to the forest with dad ceased. We bought an artificial tree instead.

Ted’s family had a tradition of decorating the Christmas tree together.

1)
2)
3)

When Ted’s father went to choose their Christmas tree, Ted stayed at home.

1)
2)
3)

Ted’s family lived in a small town.

1)
2)
3)

Ted’s father always chose a tall tree for Christmas.

1)
2)
3)

Ted’s mother preferred the Christmas decorations created by her children.

1)
2)
3)

A lighted angel was Ted’s favourite Christmas decoration.

1)
2)
3)

There was a star on the top of the Christmas tree in Ted’s house.

1)
2)
3)

Finally the family stopped having a live Christmas tree.

1)
2)
3)

You have 30 minutes to do this task.

You have received a letter from your English–speaking pen friend, Ben.

… I enjoy travelling, and I travel a lot with my family.

…Do you like travelling, why? Where would you like to go? What is your favourite means of transport, why? …

Write him a letter and answer his 3 questions.

Write 100–120 words. Remember the rules of letter writing.

Языковой материал

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 18–26 , так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию 18–26 .

By today’s standards, my mobile phone is pretty basic. It’s a Nokia. It’s a small device that receives telephone calls and sends text messages. Other than that, my phone _________NOT/DO_________ much. Most of my friends wish they _________HAVE_________ smartphones because they are cool and trendy. They say the _________GOOD_________ thing about a smartphone is that you ‘can do everything with it!’ That’s right, smartphones have many more functions than a simple phone, however, not all of them are needed. In everyday life, smartphones _________USE_________ mainly for checking social networking sites, replying to emails, and playing games. Grown-ups as well as ________CHILD__________ like playing games. Anyway, I prefer my good old Nokia. It’s my ________ONE__________ mobile phone. When I bought it, it didn’t cost _________I_________ very much. And I am not afraid anyone will ever steal it. It’s also very reliable. Yesterday I dropped it. It _________FLY_________ down the staircase and hit the wall. I thought that _________BE_________ the end of it and I would have to buy a new one. But nothing of the kind – it still works properly!

By today’s standards, my mobile phone is pretty basic. It’s a Nokia. It’s a small device that receives telephone calls and sends text messages. Other than that, my phone __________________ much.

Most of my friends wish they __________________ smartphones because they are cool and trendy.

They say the __________________ thing about a smartphone is that you ‘can do everything with it!’

That’s right, smartphones have many more functions than a simple phone, however, not all of them are needed. In everyday life, smartphones __________________ mainly for checking social networking sites, replying to emails, and playing games.

Grown-ups as well as __________________ like playing games.

Anyway, I prefer my good old Nokia. It’s my __________________ mobile phone.

When I bought it, it didn’t cost __________________ very much. And I am not afraid anyone will ever steal it.

It’s also very reliable. Yesterday I dropped it. It __________________ down the staircase and hit the wall.

I thought that __________________ the end of it and I would have to buy a new one. But nothing of the kind – it still works properly!

ОГЭ 2018. Английский язык. Комплекс материалов для подготовки учащихся. Веселова Ю.С.

М.: 2018 . - 128 с. + CD

Пособие предназначено для подготовки учащихся 9-х классов к государственной итоговой аттестации по образовательным программам основного общего образования в форме основного государственного экзамена (ОГЭ) по английскому языку. В пособии представлены 5 примерных вариантов ОГЭ 2018 и тренировочные задания по всем разделам экзамена, в соответствии с требованиями Спецификации и Кодификатора элементов содержания и требований к уровню подготовки обучающихся для проведения ОГЭ по английскому языку. Каждый вариант содержит задания, направленные на отработку всех типов заданий, проверяемых на экзамене, - в разделах «Аудирование», «Чтение», «Грамматика и лексика», «Письмо» и «Говорение». Также в пособие включены методические рекомендации по выполнению заданий, критерии оценивания заданий с развернутым ответом, дополнительные схемы оценивания заданий с развернутым ответом и ответы ко всем тренировочным заданиям и примерным вариантам.Тренировочные задания и примерные варианты могут быть использованы для проведения репетиционных экзаменов в 9 классе, а также для самостоятельной подготовки к ОГЭ по английскому языку.

Формат: pdf

Размер: 3 Мб

Смотреть, скачать: drive.google

Audio:

Формат: mp3 / zip

Размер: 183 Мб

Скачать: drive.google

СОДЕРЖАНИЕ
ВВЕДЕНИЕ 3
РЕКОМЕНДАЦИИ ПО ВЫПОЛНЕНИЮ ЗАДАНИЙ ОГЭ ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ 4
ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ЗАДАНИЯ ПО ОСНОВНЫМ РАЗДЕЛАМ 14
Раздел 1. АУДИРОВАНИЕ 14
Раздел 2. ЧТЕНИЕ 18
Раздел 3. ГРАММАТИКА И ЛЕКСИКА 24
Раздел 4. ПИСЬМО 27
Раздел 5. ГОВОРЕНИЕ 28
ПРИМЕРНЫЕ ВАРИАНТЫ ОГЭ 2018 32
ВАРИАНТ 1 33
ВАРИАНТ 2 42
ВАРИАНТ 3 51
ВАРИАНТ 4 60
ВАРИАНТ 5 69
КРИТЕРИИ ОЦЕНИВАНИЯ ЗАДАНИЙ С РАЗВЕРНУТЫМ ОТВЕТОМ 78
СИСТЕМА ОЦЕНИВАНИЯ РАБОТЫ 83
ПРИЛОЖЕНИЯ К ТРЕНИРОВОЧНЫМ МАТЕРИАЛАМ 84
ТЕКСТЫ ДЛЯ АУДИРОВАНИЯ 84
ОТВЕТЫ К ТРЕНИРОВОЧНЫМ ЗАДАНИЯМ 91
ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ СХЕМЫ ОЦЕНИВАНИЯ ЗАДАНИЯ 33 94
ПРИЛОЖЕНИЯ К ПРИМЕРНЫМ ВАРИАНТАМ 96
ТЕКСТЫ ДЛЯ АУДИРОВАНИЯ 96
ОТВЕТЫ К ПРИМЕРНЫМ ВАРИАНТАМ ОГЭ 114
ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЕ СХЕМЫ ОЦЕНИВАНИЯ ЗАДАНИЙ С РАЗВЕРНУТЫМ ОТВЕТОМ. 119

Пособие предназначено для подготовки учащихся 9-х классов к государственной итоговой аттестации по образовательным программам основного общего образования в форме основного государственного экзамена по английскому языку, а также для контроля знаний, умений и навыков, необходимых для сдачи ОГЭ.
Пособие содержит тренировочные материалы для подготовки к экзамену и 5 примерных вариантов, проверяющих умения и навыки обучающихся во всех разделах экзамена: «Аудирование», «Чтение», «Грамматика и лексика», «Письмо» и «Говорение».
Каждый вариант состоит из письменной и устной частей, которые содержат 36 заданий. Письменная часть рассчитана на 120 минут, устная часть - 15 минут на каждого учащегося.
В раздел «Аудирование» включено 8 заданий: 2 задания на понимание основного содержания прослушанного текста (задания 1 и 2) и 6 заданий на понимание в прослушанном тексте запрашиваемой информации (задания 3-8). Все тексты размещены на прилагаемом к пособию диске с записями, в котором предусмотрены все повторы и паузы.
В разделе «Чтение» каждого варианта представлено 9 заданий, первое из которых (задание 9) направлено на понимание основного содержания прочитанного текста и соответствует заданиям на установление соответствия, и 8 заданий на понимание в прочитанном тексте запрашиваемой информации (задания 10-17).

При написании данной работы “ОГЭ по английскому языку 2018 Вариант 1 ” было использовано пособие ОГЭ по английскому языку. 10 тренировочных вариантов экзаменационных работ для подготовки к основному государственному экзамену. Л. М. Гудкова, О. В. Терентьева, 2018 – 2019 года.

Совместно с пособием распространяются аудио записи ко всем вариантам заданий, поэтому настоятельно рекомендуем вам приобрести данное пособие для более качественной подготовки к ОГЭ по английскому языку. Заказать книгу вы можете перейдя по ссылке выше.

Письменная часть

Раздел 1. Задания по аудированию

  1. Thriller
  2. Detective
  3. Fantasy
  4. Love story
  5. Adventure

Dialogue A

A: I can’t understand anything. The case is so complicated.
B: It’s because the criminals killed the investigator when he was almost ready with evidence.
A: What will the family do?
B: I think they’ll hire a private investigator who’ll be as smart as Sherlock Holmes.

Dialogue B

A: I think the main character is courageous.
B: And in my opinion he is naughty. He took that boat and went sailing without permission.
A: But he stayed calm in that terrible storm, didn’t he?
B: Yes, he did. But he didn’t think about his mother’s feelings, did he?.

Dialogue C

A: Will you turn the sound down? I can’t concentrate when something is blowing up and crashing.
B: Just wait a few minutes and the gang will be caught.
A: How can you watch all this when you know the end?
B: You see, special effects thrill me.

Dialogue D

A: Sorry, I missed the beginning. What are those ugly green creatures doing?
B: They are trying to defend themselves and their territory.
A: Who’s attacking them?
B: Visitors from outer space

Показать ответ

  1. The speaker talks about a very trendy restaurant.
  2. The speaker talks about the prospects of shopping.
  3. The speaker doesn’t think low prices are the main thing.
  4. The speaker is disappointed by the service and the quality.
  5. The speaker prefers them for a greater variety of goods.
  6. The speaker advises the best time for shopping.
Говорящий A B C D E
Утверждение

A . I hadn’t shopped during the sales in the past. So last Saturday I thought I’d try it with some friends… Well, it was chaos! … How can people shop, being pushed all the time? I mean, okay, the prices are a bit cheaper but I’d better stick to my discount stores, thank you very much…

B . I was just furious! I was expecting the bill to total around forty dollars, but boy was I surprised when I saw it was for sixty-five! The first thing I did was to check it, to see if we’d been overcharged… It was correct, but I didn’t think the food or the service was really worth it.

C . I don’t like going to the supermarket all the time. I know people who go once or twice a week, but I believe once a fortnight is fine… Well, this isn’t really the cheapest place to shop,… but I know I can find a wide range of things there.

D . I knew about the sales, so I got to the department store very early… and I knew it wouldn’t be too crowded at that hour… I was lucky to have the store to myself for a while… Anyway, everything was cheap… so I left a couple of hours later with three full shopping bags… Believe me, it’s a good idea to avoid the crowds.

E . Well, I think our everyday life will change quite a bit. We will be able to buy everything by computer, even clothes and shoes. We won’t even have to try anything on, because the computer will show us exactly what we will look like in them.

Показать ответ

Говорящий A B C D E
Утверждение 3 4 5 6 2

Julia : Suzy, you know, I’ve just returned from the new supermarket.
Suzy : The one round the corner? I didn’t expect it to open till next weekend.
Julia : Ann told me the same but yesterday morning I found an advertisement in my mailbox. They promised great discounts on the opening day. So I decided to look for myself.
Suzy : Oh, why didn’t you phone me?
Julia : I did but your mother said you were at the courses.
Suzy : Yes, I’ve just come back. Did you buy anything
Julia : In fact I was looking for a present for my sister. I wanted a music CD or a video but they didn’t have any she likes. Then I saw a nice bag but it was too expensive. At last I got a really nice make-up set.
Suzy : And was it cheap?
Julia : Well, in other shops it costs seven pounds. Last week I saw it for five pounds and here I’ve got it for four pounds fifty.
Suzy : That’s good. I hope I’ll be able to go there on Friday or Saturday.
Julia : I think I’ll join you. But, listen, they are giving a pop-show there on Sunday. How about going then?
Suzy : It would be great but it’s my mother’s birthday and I wanted to get a present for her beforehand.
Julia : It’s a pity I’m busy on Friday. I’ve got an arrangement with my dentist.
Suzy : That’s OK, go to the dentist, I’ll do some cooking and the next day we’ll go together.

3 How did Julia learn about the opening of the supermarket?
1) Suzy phoned her. 2) Ann told her. 3) She read about it.

Показать ответ

3) She read about it.

4 Julia went to the supermarket because
  1. Ann had asked her to buy something.
  2. She wanted to but something at a lower price.
  3. She was looking for an advertisement.

Показать ответ

2) She wanted to but something at a lower price.

5 What did Julia buy?
1) Some cosmetics. 2) A music CD. 3) A nice bag.

Показать ответ

1) Some cosmetics.

6 How much did the present cost?
1) 4.00. 2) 4.50. 3) 7.00.

Показать ответ

7 Suzy decided to go to the supermarket because
  1. She hoped to buy a present.
  2. They were giving a pop-show there.
  3. She had nothing else to do.

Показать ответ

1) She hoped to buy a present.

  1. Living through ages
  2. Influenced by fashion
  3. Young and energetic
  4. Old and beautiful
  5. Still a mystery
  6. A lot to see and to do
  7. Welcome to students
  8. Fine scenery

A . Ireland is situated on the western edge of Europe. It is an island of great beauty with rugged mountains, blue lakes, ancient castles, long sandy beaches and picturesque harbors. The climate is mild and temperate throughout the year. Ireland enjoys one of the cleanest environments in Europe. Its unspoilt countryside provides such leisure activities as hiking, cycling, golfing and horse-riding.

B . Over the past two decades, Ireland has become one of the top destinations for English language learning more than 100,000 visitors come to Ireland every year to study English. One quarter of Ireland s population is under 25 years of age and Dublin acts as a magnet for young peoplelooking for quality education. The Irish are relaxed, friendly, spontaneous, hospitable people and have a great love of conversation. So, there is no better way of learning a language than to learn it in the country where it is spoken.

C . Dublin sits in a vast natural harbor. Such a protected harbor appealed to the first settlers 5,000 years ago and traces of their culture have been found around Dublin and its coast. But it was not until the Vikings came sailing down the coast in the mid 9th century that Dublin became an important town. Next to arrive were the Anglo-Norman adventurers. This was the beginning of the long process of colonization that dictated Ireland s development over the next seven hundred years.

D . Now Dublin is changing fast and partly it s thanks to its youthful population over 50 percent are under the age of twenty-five and that makes the city come alive. Today Dublin is a city full of charm with a dynamic cultural life, small enough to be friendly, yet cosmopolitan in outlook. This is the culture where the heritage of ancient days brings past and present together.

E . In general, cultural life of Dublin is very rich and you can enjoy visiting different museums, art galleries and exhibitions. But for those looking for peace and quiet there are two public parks in the centre of the city: St. Stephen s Green and Merrion Square. The city centre has several great shopping areas depending on your budget as well as numerous parks and green areas for relaxing in. Dublin is also a sports-mad city and whether you are playing or watching, it has everything for the sports enthusiast.

F . Step dances are the creation of Irish dancing masters of the late 18th century. Dancing masters would often travel from town to town, teaching basic dancing steps to those interested and able to pay for them. Their appearance was motivated by a desire to learn the fashionable dance styles which were coming from France. The dance masters often changed these dances to fit the traditional music and, in doing so, laid the basis for much of today s traditional Irish dance ceili, step, and set.

G . St Patrick is known as the patron saint of Ireland. True, he was not a born Irish. But he has become an integral part of the Irish heritage, mostly through his service across Ireland of the 5th century. Patrick was born in the second half of the 4th century AD. There are different views about the exact year and place of his birth. According to one school of opinion, he was born about 390 A.D., while the other school says it is about 373 AD. Again, his birth place is said to be in either Scotland or Roman England. So, though Patricius was his Romanicized name, he became later known as Patrick.

Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами.

Показать ответ

Seat Belts: Do We Really Need Them?

In many countries now seat belts are compulsory for the driver and front seat passengers at least.

Most doctors believe that seat belts save people from being seriously hurt in a crash, but there are some people who still think that it is more dangerous to wear a seat belt than not to wear one.

They say that a seat belt may trap one in a car that is burning, or that has fallen into a river or the sea and is sinking, so that one is burnt to death or drowned.

But less than half of one per cent of car accidents lead to fire or sinking, and in any case, a seat belt may easily save a person from being knocked unconscious in an accident, so that he or she is able to undo the seat belt immediately and get out of a car that is on fire or sinking.

People who object to seat belts also sometimes say that without one, one may be thrown right out of a car in a crash, but doctors will tell you that that is the last thing one wants to happen: if one is thrown out of a car, one hits something, usually the road, and usually hard and at speed. It is better to remain inside a car in the case of a crash.

There is also the question of personal freedom; some people say that it is an attack on their freedom to force them to wear a seat belt, whether they want to or not. But even in a democracy there are a lot of things a person is denied the right to do though he or she wants to do them. I may, for example, want to play music loudly at night; it interferes with my freedom if I am not allowed to do this. But my neighbours have their own rights to freedom, just as I have. They want to be free to sleep quietly at night, and if I stop them doing so, I am interfering with their freedom.

How does this affect seat belts? In what way does it interfere with the rights of others if someone refuses to wear a seat belt? Well, first of all because common sense tells us that a driver without a seat belt has less control of a car if there is an accident, so that he or she is more likely to be a danger to others, who after all also have the right to be protected as much as possible from accident

10

Показать ответ

11 All people agree that seat belts are a good thing.
1) True 2) False 3) Not stated

Показать ответ

12 All people agree that seat belts are a good thing.
1) True 2) False 3) Not stated

Показать ответ

13 All people agree that seat belts are a good thing.
1) True 2) False 3) Not stated

Показать ответ

14 All people agree that seat belts are a good thing.
1) True 2) False 3) Not stated

Показать ответ

15 All people agree that seat belts are a good thing.
1) True 2) False 3) Not stated

Показать ответ

16 All people agree that seat belts are a good thing.
1) True 2) False 3) Not stated

Показать ответ

Pablo Picasso

18 Many people realized that Pablo Picasso was a genius but he disappointed those who wanted ____________ to become a traditional painter. He was always breaking the rules of artistic traditions and shocked public with his strange and powerful pictures. He is probably ____________ known for his Cubist pictures, which used only simple geometric shapes. His paintings of people often ____________ up of triangles and squares with their features in the wrong place. His work changed our ideas about art and, nowadays, to millions of people modern art ____________ the work of Picasso. HE

Показать ответ

20 – were made

George Bernard Shaw

22 George Bernard Shaw, an outstanding Irish playwright and critic, ____________ in Dublin on July 26, 1856 to a poor protestant family.

Later the family ____________ to London. There he started writing novels and plays. Between 1892 and 1930 he ____________ over twenty plays, both tragedies and comedies.

One of the ____________ plays is Pygmalion. In many countries of the world this play always ____________ a great success with the public.

BEAR

Показать ответ

25 – most popular

Difficult Problems

27 The use of animals for ____________ purposes is a difficult ethical problem. Many people owe their lives to modern drugs or surgical techniques that first were tested on animals. Some of these ____________ would not have been possible without animal experiments. People who campaign for animal rights are usually young and ____________, and have not yet needed the benefits of medical progress. Perhaps it is ethically ____________ to sacrifice animals for the sake of medical research, as long as the animals do not suffer. But that ____________ point of view rises another difficult question: what can be considered as ____________? SIENCE

Показать ответ

27 – scientific

28 – developments

30 – acceptable

31 – theoretical

32 – suffering

Раздел 4. Задания по письму

33 You have 30 minutes to do this task.
You have received a letter from your English-speaking pen friend, Timothy
….It s my third week at the language school. The programmes are full and very interesting, but most of the learning is done in the classrooms. I can’t say that I m disappointed, but I d like to have more practice and experience the language culture outside the classrooms.
How do you study English? Where do you practise it? Do you think that it s necessary to go abroad to develop your language skills?…Write him a letter and answer his 3 questions.
Write 100-120 words. Remember the rules of letter writing.

Показать ответ

Пример ответа:

Thanks a lot, it was great to get your letter! I’ve learn a lot about your language practice.

Frankly speaking, I’ve never had any language practice abroad and I don’t have any possibilities of such studies besides school lessons.

I practise English, reading books in the original and I also enjoy listening to some old English groups like the ‘Beatles’. Listening to some other groups is also quite helpful. For example, ABBA songs are easily understood.

I’d like to have a chance of practising English with a native speaker, though not necessarily abroad (it’s cool but too expensive)!

Sorry, I’ve got to feed my dog.

Устная часть

1 Task 1. You are going to read the text aloud. You have 1.5 minutes to read the text silently, and then be ready to read it aloud. Remember that you will have not more than 2 minutes for reading aloud.

Whether we realise it or not, TV plays a very important part in our lives. It’s the main source of information and a cheap form of entertainment for millions of people. It gives us an opportunity to “travel” all over the world, to “meet” different people and learn about their customs and traditions . It helps us to relax after a hard day’s work and escape from reality. Some people argue that television is a terrible waste of time. It makes us lazier. We stay at home instead of going out. We read less. We think less. We even talk less. It’s true that some TV addicts spend hours in front of the “box” watching whatever’s on - from second-rate Mexican soap operas to silly commercials. The trick is to learn to control television and use it intelligently. The ideal is to turn on the TV-set only when there’s a really interesting programme. Violence on TV is another problem that worries people. But the same can be said about computer games and many films and books. And if you don’t like a certain programme, why watch it?

2 Task 2. You are going to take part in a telephone survey. You have to answer six questions. Give full answer to the questions Remember that you will have 40 seconds to answer each question.

Tapescript for Task 2

Electronic assistant : Hello! This is the electronic assistant of the Leisure Club. We kindly ask you to take part in our survey. We need to find out what teenagers think about spending their free time. Please answer our six questions. The survey is anonymous - you don’t have to give your name. So, let’s get started.

Electronic assistant : What are your favourite weekdays? Why?

Student

Electronic assistant : Do you plan spending your free time or just waste it?

Student :_____________________________

Electronic assistant : How does spending your free time depend on the weather?

Student :_____________________________

Electronic assistant : Have you any special hobbies which take your free time? What are they if any?

Student :_____________________________

Electronic assistant : Why do you think it’s necessary to help you parents about the house?

Student :_____________________________

Electronic assistant : What would you recommend your friends do to have more productive free time?

Student :_____________________________

Electronic assistant : This is the end of the survey. Thank you very much for your time.

3 Task 3. You are going to give a talk about sports& You will have to start in 1.5 minutes and speak for not more than 2 minutes.

Remember to say:

  • if you are a sports fan or if you go in for sports;
  • if you lead an active style of life;
  • in what way sport helps you.

Демоверсия ОГЭ 2018 по английскому и другим иностранным языкам, ФИПИ

Официальные демоверсии ОГЭ 2018 по иностранным языкам, утверждено

Демонстрационный вариант контрольных измерительных материалов для проведения в 2018 году основного государственного экзамена по АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ

Пояснения к демонстрационному варианту экзаменационной работы

При ознакомлении с демонстрационным вариантом 2018 г. (устная часть) следует иметь в виду, что задания, включённые в демонстрационный вариант, не отражают всех элементов содержания, которые будут проверяться с помощью вариантов КИМ в 2018 г. Полный перечень элементов содержания, которые могут контролироваться на экзамене 2018 г., приведён в кодификаторе элементов содержания и требований к уровню подготовки обучающихся для проведения основного государственного экзамена по английскому языку, размещённом на сайте: www.fipi.ru.

Демонстрационный вариант предназначен для того, чтобы дать возможность любому участнику экзамена и широкой общественности составить представление о структуре экзаменационной работы, количестве и форме заданий, а также об их уровне сложности. Приведённые критерии оценивания выполнения заданий с развёрнутым ответом, включённые в демонстрационный вариант экзаменационной работы, позволят составить представление о требованиях к полноте и правильности записи развёрнутого ответа.

Изменения в ОГЭ 2018 года английскому и другим иностранным языкам:

нет изменений структуры и содержания.

Эти сведения дают выпускникам возможность выработать стратегию подготовки к сдаче экзамена по английскому языку.

Устная часть экзаменационной работы состоит из двух заданий по говорению: тематическое монологическое высказывание и комбинированный диалог. Время устного ответа - 6 минут на одного учащегося.

Письменная часть экзаменационной работы по английскому языку состоит из четырёх разделов, включающих в себя 33 задания.

На выполнение заданий письменной части экзаменационной работы отводится 2 часа (120 минут).

В разделе 1 (задания по аудированию) предлагается прослушать несколько текстов и выполнить 8 заданий на понимание прослушанных текстов. Рекомендуемое время на выполнение заданий данного раздела -30 минут.

Раздел 2 (задания по чтению) содержит 9 заданий на понимание прочитанных текстов. Рекомендуемое время на выполнение заданий раздела - 30 минут.

Раздел 3 (задания по грамматике и лексике) состоит из 15 заданий. Рекомендуемое время на выполнение заданий раздела - 30 минут.

Ответы к заданиям 3-8 и 10-17 записываются в виде одной цифры, которая соответствует номеру правильного ответа. Эту цифру запишите в поле ответа в тексте работы.

Ответы к заданиям 1, 2, 9, 18-32 записываются в виде последовательности цифр или слова (словосочетания) в поле ответа в тексте работы.

В случае записи неверного ответа на задания разделов 1-3 зачеркните его и запишите рядом новый.

В разделе 4 (задание по письму) дано 1 задание, предлагающее написать личное письмо. Задание выполняется на отдельном листе. Рекомендуемое время на выполнение задания - 30 минут.

При выполнении заданий можно пользоваться черновиком. Записи в черновике не учитываются при оценивании работы.

Баллы, полученные Вами за выполненные задания, суммируются. Постарайтесь выполнить как можно больше заданий и набрать наибольшее количество баллов.

Желаем успеха!

Спецификация
контрольных измерительных материалов для проведения
в 20186 году основного государственного экзамена
по ИНОСТРАННЫМ ЯЗЫКАМ

1. Назначение КИМ для ОГЭ – оценить уровень языковой подготовки по иностранному языку выпускников IX классов общеобразовательных учреждений в целях их государственной итоговой аттестации. Результаты экзамена могут быть использованы при приеме обучающихся в профильные классы средней школы.

ОГЭ проводится в соответствии с Федеральным законом от 29.12.2012 № 273-ФЗ «Об образовании в Российской Федерации».

2. Документы, определяющие содержание КИМ

  1. Федеральный компонент государственного стандарта основного общего образования по иностранным языкам (приказ Минобразования России от 05.03.2004 № 1089 «Об утверждении Федерального компонента государственных стандартов начального общего, основного общего и среднего (полного) общего образования»).
  2. Примерные программы по иностранным языкам // Новые государственные стандарты по иностранному языку 2-11 классы (Образование в документах и комментариях. М.: АСТ: Астрель, 2004). При разработке КИМ также учитываются:
    Общеевропейские компетенции владения иностранным языком: Изучение, преподавание, оценка. МГЛУ, 2003.
  3. Подходы к отбору содержания, разработке структуры КИМ

Главной целью иноязычного образования в основной школе является формирование коммуникативной компетенции обучающихся, понимаемой как способность и готовность обучающихся общаться на иностранном языке в пределах, определенных стандартом основного общего образования по иностранным языкам. Эта цель подразумевает формирование и развитие коммуникативных умений обучающихся в говорении, чтении, понимании звучащей/устной речи на слух и письменной речи на иностранном языке.

Для определения уровня сформированности коммуникативной компетенции у выпускников основной школы в экзаменационной работе ОГЭ предусматривается две части (письменная и устная) и используются различные типы заданий, направленных на проверку коммуникативных умений и языковых навыков.

Выполнение обучающимися совокупности представленных заданий позволяет оценить соответствие уровня их иноязычной подготовки, достигнутого к концу обучения в основной школе, тому уровню, который определен стандартом основного общего образования по иностранным языкам. Данный уровень гарантирует возможность успешного продолжения обучения в средней школе.

4. Связь экзаменационной модели ОГЭ с КИМ ЕГЭ

Экзаменационная работа для проведения ОГЭ и КИМ ЕГЭ по иностранным языкам имеют общие объекты контроля (коммуникативные умения выпускников в аудировании, чтении, письменной речи и говорении, лексико-грамматические навыки) и некоторые общие элементы содержания.

Для проверки коммуникативных умений и языковых навыков обучающихся в экзаменационных работах выпускников IX и XI классов используются одинаковые типы заданий (например, задания с кратким ответом, задания с развернутым ответом, задания на выбор и запись номера одного ответа из трех предложенных), а также реализуются единые подходы к оцениванию продуктивных и рецептивных видов речевой деятельности.

Вместе с тем ОГЭ и ЕГЭ различаются целями проведения, а КИМ ОГЭ и ЕГЭ различаются некоторыми проверяемыми элементами содержания, количеством и уровнем сложности заданий, продолжительностью экзамена, что обусловлено различным содержанием и условиями обучения иностранным языкам в основной и средней школе.

5. Характеристика структуры и содержания КИМ

Экзаменационная работа состоит из двух частей:

  • письменной (разделы 1-4, включающие задания по аудированию, чтению, письменной речи, а также задания на контроль лексико-грамматических навыков выпускников);
  • устной (раздел 5, содержащий задания по говорению).

В КИМ по иностранным языкам включены задания разных форм:

  • 14 заданий с записью ответа в виде одной цифры: 6 заданий на проверку аудитивных умений выпускников (раздел 1 «Задания по аудированию») и 8 заданий на проверку умений выпускников в чтении (раздел 2 «Задания по чтению»);
  • 18 заданий с кратким ответом: 2 задания на проверку аудитивных умений, 1 задание на проверку умений в чтении и 15 заданий на проверку лексико-грамматических навыков выпускников IX классов. Ответ на задания с кратким ответом дается соответствующей записью в виде цифры или последовательности цифр, записанных без пробелов и разделительных символов или слова/словосочетания, записанного без пробелов и разделителей).
  • 3 задания с развернутым ответом: написание личного письма в разделе 4 «Задание по письменной речи»; тематическое монологическое высказывание и комбинированный диалог (раздел 5 «Задания по говорению»).

.............................